Sammanfattning av resan

     Skrivet: 2010-07-25 / 17:30:35 Kategori: Dagboken

Tänkte nu berätta lite om vad jag har gjort i Kroatien eftersom att jag inte berättade om varje dag där borta.
En Tisdag stack vi iväg med Båten M/T Joan till OmiŠ. Det var Superfint där och jag tog många kort som jag visar senare. Vi badade på en Underbar Sandstrand, Sedan åt vi lunch på båten (Grillad Makrill) Inte så jättegott men det gick ner "/. Efter Lunchen gick vi 300 m och då kom vi till Cetina-Flodens början. Vi bestämde oss att åka en liten båt på floden. Och den båtturen var nog den bästa båtturen jag någonsin varit på, Det var så vackert på floden och när vi kom till flodens slut så fick alla stanna på en resturang i 40 min, Sedan åkte vi tillbaka och 30min senare åkte vi hem till vårat hotell, Hotel Pastura i Postira på Brac. Dagen var underbar enligt mig :)
----------------------------------------------------------------------------------------
På Torsdagen så åkte vi till ett jättestort Shoppingcenter i Split på 5 våningar som hette Joker.
Det var o.t.r.o.l.i.g.t. stort!. (Farsta Centrum, Där jag brukar handla var bara små potatis mot Joker).
Det var även väldigt fräscht och fint och vi shoppade jättefina kläder på en butik vid namn NewYorker, Endast 39:- Kuna för ett klädesplagg vilket är ca 56 svenska kronor!. Vi åt lunch längst upp i köpcentret där det fanns en resturang vid namn Resturant Sky. God mat där och bra service. När vi var klara gick vi för attt köpa en till resväska(Annars så skulle vi få övervikt när vi skulle flyga hem vilket vi ändå inte fick). Mamma hittade en resväskebutik som säljde resväskor från LaCoste , SamsOnite och mfl. Kända märken. Väskorna var jättedyra, En lite LaCoste och då menar jag en ca. 18 cm lång handväska som kostade 556 kuna så ja, Det var väldigt dyrt där. Vi hittade tillslut en fin liten röd resväska på 864 kuna (Det var den billigaste av dem stora resväskorna som dom hade) Som fick följa med oss hem till Sverige :).
-------------------------------------------------------------------------------------
Som jag kanske har berättat så åkte vi en dag iväg till Supertar för att hälsa på mina vänner Charlotte & Louise som hade varit på Brac i snart en månad(Lite fuskigt, Jag hade också velat vara där så länge). Vi badade, Jättelänge på en fin strand med tre "bryggor" som de kallade för "Tri Mosta". Sedan gick vi upp till huset där dom bodde, Det var jättefint :). Där stannade vi någon timme och duschade och kollade på tv :). Sedan gick vi till en resturang där dom serverade jättegoda pizzor och då menar jag verkligen jättegoda fast dom var jättestora så jag och min syster delade på en Hawaii-pizza (Skinka, Ananas). Supergott var det. När vi var klara så gick vi iväg till bion för att köpa biljetter till Eclipse-Premiären (Det var premiär den dagen då på Brac). En biljett kostade 30 kuna vilket jag tror är ca 45-50 svenska kronor så det var jättebilligt att gå på bio där. Dom hade utomhusbio eftersom att det vart för varmt om man skulle sitta inne. Filmen var lika bra i Sverige som den var på Brac, Det ända som var dåligt var att filmen "hoppade" lite mellan Scenerna men det gjorde inte så mycket för mig eftersom att jag redan har sett den en gång förut. När bion var slut var det dags att åka hem till hotellet men jag ville inte det, Dagen hade gått så fort och vi hade haft så roligt :). Kommer verkligen att sakna dom, Charlotte och Lousie bor ju inte i Skogås längre :(. Jag hoppas iaf att jag får träffa dom snart igen tänkte jag medans vi åkte hem till hotellet. Dagen var underbar :).
---------------------------------------------------------------------------------

Under någon av de sista dagarna så var vi på till en resturang i Dol vid namn Konoba Stori Gusti på middag. Vi kom dit ganska tidigt så när vi hade fått maten började alla getingarna komma fram eftersom att dom tyckte att maten luktade gott. Servitrisen sa att vi kunde sätta oss inne istället och när vi gick in då kom vi in i ett stort och häftigt rum som dom kallade för Konoba där dom lagade maten, Kan visa lite bilder på rummet sen. Det gick bättre att äta inne och maten var faktiskt riktigt god :). Jag tog Spaghetti Bolongnese, Min syster likaså. Men när jag hade ätit upp så var jag inte riktigt mätt så jag tog efterätt också (Vaniljglass) :). Sedan kom Taxin och hämtade oss och då åkte vi hem till hotellet.
-------------------------------------------------------------------------------

Resan till Kroatien har varit underbar och det var synd att den tog slut så fort :(. Men nästa år kommer vi nog dit igen, Det blir fjärde året i rad fast då tror jag att vi kommer att bila ner. Bilderna kommer senare (Det tar ganska lång tid att ladda upp dem) så jag skriver nog efter att jag har ätit middag igen :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback