Flottsbro & Fotbollsturneringen i Skogås

     Skrivet: 2010-05-27 / 15:21:58 Kategori: Dagboken

(Skulle ha varit publicerad I Onsdags)
Hej! är nu hemma efter en intensiv 2-dagars aktivitesdag. Igår sov ju jag och min klass över på Flottsbro när vi hade Klassresa och idag åkte vi tidigt tillbaka till Skolan för att sedan ha Fotbollsturnering:). Jag tänkte berätta om allt som har hänt så jag börjar med Måndag(Klassresa).

Jag vaknade 7.30, Gick upp, Åt frukost, klädde på mig osv. Sedan slängde jag ner tandborste och tandkräm i väskan och stack iväg till Linnea. Lins och jag åkte med bil till skolan där vi hade en samling för hela klassen. Sedan åkte klassen i bilar till Flottsbro. ca kl 10 var vi framme och då fick vi vänta i ca en halvtimme på att Sälen och några av föräldrarna skulle hämta nycklarna till stugorna som då hette Rönneboda(den stora) & Annexet(den lilla). Jag, Dimitra,Philippa och Linnea bodde med en förälder i rummet brevid "pratkvanarna" hehe(ta inte illa upp:). Vi packade upp och sedan gick vi ner till Vattnet för att bada, Leka lite & Äta lunch. Precis när alla satt och åt så sprang Max iväg och upp för den stora och väldigt höga skidbacken som fanns där på Flottsbro. Såklart så var det ju några som följde efter och tillslut så var nästan alla där uppe :D. När vi hade kommit ner så skulle vi göra lite aktiviteter och bada. Först så gjorde vi någonting och sedan skulle vi Bada:D. Det var faktiskt ganska varmt i vattnet:D. Sedan solade vi lite och sedan så skulle halva gänget paddla kanot och andra halvan äta mellis:D. Jag var i den gruppen som skulle paddla kanot först. Jag paddlade med Philippa och Duygu. Haha , Dogge behövde inte paddla så hon satt och pratade och kände på vattnet osv. Sen plötsligt när vi var på vattnet, Sa Dogge såhär " Jag är kissnödig" haha och jag tänkte att vi kunde stanna så att hon fick gå på toa då sa hon: Nej men jag kan hålla mig :D haha!. Det var jätteroligt att paddla för att först så åkte vi in i vassen med flit och sedan gjorde vi det en gång till men då fastnade vi haha det var sjukt roligt och det slutade med att vi fick stanna vid en Strand eller nåt så att alla kunde gå på toa ;). Sedan paddlade vi tillbaka :D. Efter så åt vi mellis och sedan körde vi lite Volleyboll. Sedan så gick vi upp till stugorna och hade egentid och senare efter inlägget som jag skrev så stack vi ner till Stranden för att grilla hamburgare. Efter att ha proppat i mig 3 hamburgare och pratat lite med Dimitra så gick jag ner till den såkallade "Sandplanen" för att spela lite Volleyboll och Sandfotboll med några av killarna och Charlotte. Sedan tog jag lite dricka och lyssnade på  Linnea, Sara & Sofia som sjöng Teletubbies sången och en remix till den också haha:D!. Sedan gick vi upp till Stugorna igen för att byta om och fixa oss till "Discot" som skulle vara utomhus. Jag glömde att berätta att jag vann Kextävlingen(Man skulle stoppa in 10 kex i munnen och sedan när man hade tuggat ur så skulle man vissla) haha jag trodde inte att jag skulle vinna men jag vann!:D. Sedan skulle vi fixa oss till Discot och jag blev för skojs skull sminkad av Fanny. Jag tyckte dock att det var FÖR mkt Mascara men själv är jag inte så bra på att sminka mig och det var första gången jag bärde smink offentligt på en Vardag så det var faktiskt väldigt roligt:D. Discot var väl sådär, I mitten så började killarna att dansa mot tjejerna osv så då blev det en smula roligare ;). Kvällen roligaste var att killarna hade sönder 2 platsstolar där borta som inte ens var klassen och alla garvade asmkt åt dom haha!. Seda hade vi en uppgörelsetävling om vem som skulle vinna. Den var mellan lag gul och blå,Mitt lag= blå Linneas= Gul.
Linneas vann:(. Men det gjorde inget haha för dom fick ett tandborstsfodral och ett tuggummipaket.......
Hehe, Sedan fick vi lite egen tid till 22.30 och då gick Jag,Sara,Linnea,Charlotte,Sofia och Matte ner till Stranden och över den stora Skidbacken, Precis över den såg man månen så det var verkligen coolt och sedan så var det en jättefin solnedgång precis över vattnet, Fia hämtade sin kamera och tog som vanliga bilder (haha), Hon borde bli fotograf:D. Sedan hände en sak men det löste sig SOM TUR VAR!. Sedan gick vi tillbaka upp till huset för att borsta tänderna och sedan skulle vi sova. På morgonen så vaknade jag av att alla ba : "Va, Vems fågel?" & " Är det en fågel här inne?" aa haha det var min väckarklocka på mobilne. UPPS!:D. Sen kom Dogge in ock ba : GODMORGON! , ÅÅ men jag som ville sova haha. Men jag var tvungen att gå upp ändå för att vi skulle äta frukost och packa i hop våra saker. Vid 08.10 kom min mamma för att hämta mig och några till och sedan skjutsade hon oss till skolan. Orkar inte berätta så mkt mer om Fotbollsturningen. Vi förlorade ändå alla matcher men det var nog för att vi var så himla trött från klassresan. Det regnade asmkt  då vi skulle kolla på killarna vilket var lite irriterande :S. Men sen så gick jag kall och frusen tillbaka till skolan sedan stack jag hemåt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu vet ni lite vad som hände på Klassresan och fotbollsturneringen. Ledsen för att det blev
lite försentat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback