Winter wonderland

     Skrivet: 2013-01-01 / 22:07:00 Kategori: Dagboken
Hej!
Det har nästan gått en hel dag på det nya året och jag börjar känna mig taggad på att träna hårt igen. Har inte tränat handboll på nästan tre veckor så det är klart att man längtar...
Det blev ganska sent igår så jag låg och drog mig till ett. Var helt slut efter gårdagen. Det var jättekul trots allt regn som föll. Vi hade köpt Khom Loy. En slags ljuslykta som man tänder och skjutsar iväg. De är verkligen jättefina c: Tre stycken hade vi men på grund av det dåliga vädret valde vi att prova med en först. Men vi förstod inte riktigt hur man skulle göra så vi fick hjälpa av våra grannar. Den första gick såklart sönder.. den andra gick det lite bättre med. Vi fick iväg den men sedan fastnade den i ett träd. Så var det med den saken...
Annars var det en riktigt bra nyårsafton, jag tog inga bilder men det var för att hinna umgås med alla andra. Dessutom är jag ingen höjdare på att ta kort på fyrverkerier, men nästa år kanske c;
December har varit en månad fylld av väderkaos. En dag då vi skulle ta oss till skolan tog det nästan mer än 20 minuter. Anledningen? Det hade kommit så mycket snö den dagen att den nästan nådde oss upp till knäna. Inget var plogat så det var väldigt svårt att ta sig fram i flera dagar och dagen efter att det hade plogats kom det bara mera snö. Snön tog aldrig slut!  Se bara på bilderna här ovan ↑ 
Den första är tagen ett par dar efter första snön. Den andra är tagen ett par dagar efter snökaosets början. Snön är överallt och det har kommit hur mycket som helst. Mer än dubbelt så mycket som två vintrar tillsammans skulle föra med sig. Jag fattar inte var allt kommer i från, det här helt otroligt. Och mitt i allt tycker man att det är så himla mysig med snö och att det ger den där julkänslan som behövs i juletider.
Nu så här precis efter nyår har temperaturen stigit till 3 plusgrader och allting smälter. Det är verkligen inte bra och sedan halkar man runt på en isbana varje gång man går utomhus. Man kan säga vad man vill om denna vinter men vädret har sin egen vilja och det bestämmer. Tyvärr är detta inget vi kan påverka och ibland är det, enligt mig lite synd.. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback