I det negativa finner man oftast något positivt

     Skrivet: 2014-05-12 / 22:55:00 Kategori: Dagboken
 
   Om man skulle sammanfatta min dag med två bilder har den sett ut ungefär som på bilderna ovan. Känslomässigt har jag verkligen haft en riktig skitdag i skolan, rent utsagt. Det var inte det att ett prov gick dåligt eller så, för de prov jag hade gick rätt så bra (tror jag).
   För lite mer en 3 veckor sen bestämdes det att vår klass skulle skriva en gymnasieuppsats som för att öva inför de arbeten vi kommer skriva på gymnasiet. Och i början tänkte jag att det var en riktigt bra ide. Men då förväntar man sig ju också att lärarna inte är borta/inte ger en stöd. Det och det faktum att vi börjat på detta i slutet av terminen är det som gör att det känns så tung och jobbigt.
   Som det ser ut just nu sitter jag och pluggar varenda lediga sekund jag kan för hinna klart, och jag vet, så ska det inte vara i 9:an. Visst kan det kanske godkännas nu eftersom att det bara är en månad kvar tills vi slutar, men det är ungeför såhär jag hållt på hela åttan och nian. Ska det verkligen behöva vara så?
   Den andra saken är att jag inte kom med till Riksläger 2 (Handboll, F/98). Och ja, jag vet inte riktigt om jag ska känna mig besviken eller inte bry mig. Även om min största dröm aldrig har varit att ta mig dit så ville jag det ändå, verkligen. Men jag antar att jag bara är en spelare de inte har något behov av, en i mängden.
    Det var den negativa delen, det som för tillfället tynger mig.
    Det positiva med denna dag var att jag gjorde något så simpel som att gå till träningen fast jag egentligen inte orkade och gjorde bättre infrån mig på inneträningen än jag i många andra fall brukar. Man skulle kunna säga att detta gjorde min dag, även om det inte är så mycket kvar av den..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback