Ann-So Tipsar ;)

     Skrivet: 2010-02-06 / 16:11:05 Kategori: Ann-So Tipsar
Så!
Det var ett tag sedan jag körde Ann-So tipsar då jag tänkte att jag kör det nu när det ändå är helg;).
 
Dagboken av Laura Trenter.
Det är den första boken om en kille som heter Gilbert och jag har själv läst den. Jag lovar att man kommer att fastna i den, man vill bara läsa mer och mer så om du söker efter en bra bok om äventyr så är denna boken helt klart rätt. Om jag får säga det själv så kunde jag inte sluta att läsa boken utan jag var tvungen att få veta hur det gick hela tiden.

Här kommer lite text som handlar om själva boken:
Det är någonting mycket märkligt med Micke. Gilbert har alltid vetat det. Det är inte bara det att Mickes förra fru dog under mystiska omständigheter eller att han har en del märkliga jobb - som till exempel att segla lyxjakter till Västindien. Det är något annat också. Någonting som Gilbert inte riktigt kan sätta fingret på.
Nu ska de fira jul med Linns familj på en båt på den gamla svenskön St Barth. Gilbert och Linn kommer en skum gåta på spåren och det verkar som om Micke är inblandad! Men hur? Har de mystiska meddelandena de hittade på den öde ön något med gåtan att göra? Och vem är egentligen Fredag?

 
Denna bok är ett mkt bra tips för dom som är bokslukare vilket jag är;).
Dom som är i åldern 10-13 år skulle nog tycka om den här boken.

Jag avslutar med en bild på boken.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Kommentar:

Trackback